fredag 11 januari 2019

Årsavslut 2018

Bruttoutdelning för 2018 blev ca 146 000 SEK en ökning på ca 46 000 SEK jämfört med 2017. Under 2019 är målsättningen att bruttoutdelningen skall överstiga 170 000 SEK.

De största innehaven vid årsskiftet:

Briox 6,3%
Sampo 5,1%
Nordea 4,8%
Catena Media 4,4%
AT&T 4,3%
GIG 4,3%
Telia 3,9%
BBL 3,9%
Intrum 3,8%
Nokia 3,6%
Novo Nordisk 3,2%
KMI 3,0%
Kindred 3,0%
Investor  2,9%


Därutöver står REIT/Fastighets bolag för 15,1% och Ädelmetallbolag för 7%. 


Bolag från föregående års lista som fick lämna under året var Protector Forsikring, BMW, H&M, Kopparbergs och Nilörn.

God fortsättning!

4 kommentarer:

  1. Grymt mäktig utdelning, grattis! :) Hur mycket sparar du varje år?

    Jag lägger till din blogg i min blogglista, om du vill så får du gärna göra samma sak! :)

    Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blev ett lyckat år utdelningsmässigt. Jag har under 2017 och 2018 haft en för mig hög insättning och ökat belåningen...

      Du har en riktigt spännande blogg och är på god väg mot dina mål :)

      Mvh,
      Frihetsfonden

      Radera
  2. Hej på dig Frihetsfonden, stort grattis till din enorma utdelning under året. Jag upptäckte din blogg nu tack vara kanjagbliriks lista, tar självklart och lägger till den direkt i min lista. Du får gärna göra detsamma om du vill :)
    https://10arsplanen.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack! Var in och tittade på din fina blogg och lärde mig ett nytt viktigt ord på köpet, rentier :)

      Radera